Emanuel Ungaro
« Back to previous page.Emanuel Ungaro (rođen 13. februara 1933) je francuski modni kreator. Sa 22 godine preselio se u Pariz. Tri godine kasnije počeo je da dizajnira za marku House of Cristobal Balenciaga koju je 3 godine kasnije napustio da bi radio za Courrèges. Četiri godine kasnije, 1965, uz pomoć švajcarske umetnice Sonje Knapp i Elene Bruna Fassio, Emanuel Ungaro je otvorio sopstvenu modnu kuću u Parizu. Ungaro je lansirao svoju prvu kolekciju muške odeće, Ungaro Uomo, 1973, a svoj prvi parfem, "Diva", deset godina kasnije, tj. 1983. Nakon toga, sledili su parfemi "Senso" (1987), "Ungaro" (1991) i "Emanuel Ungaro for Men" (1991). 1996. ušao je u partnerstvo sa Salvatoreom Ferragamom. 1997. Ungaro, Ferragamo i Bulgari stvorili su novu kompaniju, Emanuel Ungaro Parfums. Usledili su parfemi "Fleur de Diva" (1997), "Desnuda" (2001) i "Apparition" (2004). 2005. Ungaro se povukao i prodao svoju kompaniju internet preduzimaču Asimu Abdullahu za 84 miliona dolara. Nakon prodaje, kroz kompaniju je za kratko vreme prošlo jaku puno velikih dizajnera, među kojima je poslednji Esteban Cortazar, zaposlen 2007, otpušten dve godine kasnije zbog odbijanja da sarađuje sa glumicom Lindsey Lohan. Nakon toga, Lohanova je unajmljena za posao Umetničkog direktora, gde je sarađivala je sa Estrellom Archs, zaposlenom na brzinu nakon Cortazarovog odlaska. Dolazak Lohanove, koji je trebalo da obezbedi marki publicitet, primljen je sa šokom i neodobravanjem na pariskom Fashion week-u 2009. 2010, tokom narednog Fashion week-a održanog u Parizu, Lohanova je objavila da više ne radi sa ni za kompaniju Ungaro, ne navodeći razloge za raskid poslovnog odnosa zbog, kako je regla, zakonskih odredbi. 2009, marka je ostvarivala zaradu od oko 200 miliona dolara od linija parfema i manje ekskluzivnih kolekcija prodatih u Aziji, ali na modnoj pisti kuća je na finansijskom gubitku već godinama. U aprilu 2010, objavljeno je da je Archsova otpuštena, a mesto mesto kreativnog direktora zauzeo je Giles Deacon.